Skip to content

Waarom uitslagen als wij deze per mail versturen met een uitslag erin altijd via Zivver gaan?
Omdat Zivver een beveiligd mail systeem is. En wij op deze manier op een veilige manier uitslagen met elkaar communiceren.
Uiteraard is het ook altijd mogelijk om de uitslagen nogmaals in het portaal te krijgen.

Maar soms is een uitslag zeer snel nodig. Dan is het doorgestuurd krijgen naar de bij ons bekende mail adressen binnen de organisatie een mogelijkheid.
Let op, bij grote aantallen, kan het zijn dat wij hiervoor een factuur moeten sturen. Dit zullen wij altijd van te voren met u communiceren.

Hoe werkt zivver?

Je hebt geen Zivver-account nodig om een Zivver-bericht te openen, te lezen en erop te reageren. Als wij een mail sturen naar de ontvanger krijgt hij/zij een mailtje waarin staat dat er een beveiligd bericht voor hen klaar staat. Het bericht kun je openen op 3 manieren.

  1. Met een toegangscode
  2. Met een sms-code
  3. Met een verificatiemail.
  4. Bericht openen met toegangscode

Je hebt geen Zivver-account nodig om dit Zivver-bericht te openen, te lezen en erop te reageren.

  1. Open het notificatiebericht in je postvak.
  2. Klik nu op de knop Klik voor bericht.
  3. Onze WebApp pagina opent.
  4. Vul de toegangscode in die de verzender met jou heeft gecommuniceerd.
  5. Klik op Ontgrendel om het Zivver-bericht te openen.
  6. Je kunt nu het Zivver-bericht lezen en hierop reageren.

Bericht openen met SMS-code

  1. Open het notificatiebericht in je postvak.
  2. Klik op de knop Klik voor bericht.
  3. Je komt terecht in onze WebApp.
  4. Klik op SMS STUREN als de zichtbare cijfers van jouw mobiele nummer kloppen.
  5. Je ontvangt een SMS met 6-cijferige code van Zivver op je mobiele telefoon. De 6-cijferige code is 5 minuten geldig. Is je code verlopen? Klik op Stuur opnieuw om een nieuwe code te ontvangen.
  6. Als je de code niet ontvangt, heeft de afzender mogelijk niet het juiste nummer.
  7. Vul de SMS-code in.
  8. Klik op LEES BERICHT.
  9. Je kunt het Zivver-bericht lezen en hierop reageren.

Nummer niet juist?

Als je een nieuw mobiel nummer hebt of de afzender heeft het onjuiste mobiel nummer, kan je contact opnemen met de afzender.

Naast Nummer niet juist, klik Stel de afzender op de hoogte.
In het volgende scherm, klik op de wijze waarop je contact op wil nemen.

3.Een verificatie e-mail gebruiken

  1. Open de Zivver-bericht in jouw mailbox.
  2. Klik op de knop OPENEN.
  3. Er wordt een nieuw browsertabblad geopend met daarin het Zivver-verificatiescherm.
  4. Klik op Code verzenden. Zivver verzendt je nu een verificatie-e-mail met een eenmalige code.
  5. Ga terug naar jouw e-mail inbox.
  6. Open de verificatie-e-mail die je hebt ontvangen.
  7. Het onderwerp van de verificatie-e-mail ziet er ongeveer zo uit: Toegangscode voor “onderwerp van oorspronkelijk bericht”.
  8. Kopieer de eenmalige code die wordt vermeld in de verificatie-e-mail.
  9. Ga naar het Zivver-verificatiescherm.
  10. Plak de eenmalige code in het vak onder Geef de toegangscode op.
  11. Klik op de knop LEES BERICHT om het bericht te openen.
  12. Je kunt nu het Zivver-bericht lezen en beantwoorden.

Bijlage downloaden en printen

  1. Open het Zivver-bericht door middel van een SMS-code, toegangscode of verificatie e-mail.
  2. Klik op de download-knop get_app naast de bijlage onderaan bij het bericht.
  3. Als er meer bijlagen zijn, wordt een koppeling Alles downloaden weergegeven.
  4. Klik zo nodig op Opslaan.
  5. De bijlage is nu gedownload.
  6. Open de bijlage.
  7. De volgende stappen verschillen per documenttype. Dit zijn de meest gebruikelijke stappen:
  8. Klik op Bestand.
  9. Klik vervolgens op Afdrukken.
  10. Een afdrukscherm opent.
  11. Klik nogmaals op Afdrukken.
  12. De bijlage wordt nu afgedrukt.